• ESsweet GrooVia aanbieding
  • 2 zakjes tafelzoetstof
  • kennismakingspakket
header4
6. RETOUR
6.1 Annuleren, ruilen of retourneren van uw bestelling
Het annuleren van een bestelling kan alleen kosteloos indien de bestelling ons magazijn nog niet heeft verlaten. Bij annulering na verzending worden verzendkosten in rekening gebracht. Controleer het product direct na ontvangst alvorens u de labels en tags verwijdert en besluit dan binnen 7 werkdagen of u het product accepteert of niet. Na het verwijderen van de labels en/of tags en het in gebruik nemen kun u zich er niet meer op beroepen dat het product niet aan de overeenkomst beantwoordt. Het artikel kan niet worden teruggenomen, hersteld, noch geheel of ten dele worden vergoed. Alle goederen die zijn gekocht bij ESstevia kunnen worden geruild of teruggestuurd nadat een retournummer is aangevraagd via de Website. Dit kan door een mail te sturen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. , met hierin vermeld het ordernummer. U ontvangt vervolgens een email met een retournummer. Deze email moet worden uitgeprint en bijgevoegd bij het retourpakket. Dit dient binnen 7 werkdagen na ontvangst van de levering te worden gedaan. Artikelen kunnen eenmalig gratis geruild of geretourneerd worden (alleen binnen Nederland). Alleen goederen gekocht op de website kunnen worden geretourneerd naar onderstaand adres.

Retourzendingen moeten binnen 7 werkdagen na ontvangst van het retournummer worden verstuurd naar:
ESstevia
Slachte 9
8732 EL Kubaard
NEDERLAND

Alle correct geretourneerde producten – waarvoor een terugbetaling is gevraagd – worden als terugbetaling bijgeschreven op het creditcardaccount, bankaccount van de oorspronkelijke koper. Om een terugbetaling te krijgen, moet het product in nieuwe, ongebruikte staat zijn, met alle oorspronkelijke verpakkingsetiketten nog aangehecht. Nieuw en ongebruikt betekent dat er geen vlekken op het artikel zitten, dat het artikel geen parfum- of rookgeur heeft en dat de labels en etiketten geen tekenen van gebruik vertonen. Let op: items die zijn beschadigd kunnen niet geruild of geretourneerd worden. Als u een artikel van ESstevia als geschenk hebt ontvangen, mag u dit binnen 5 werkdagen na ontvangst omruilen voor een ander artikel voor dezelfde prijs of een hoger bedrag, mits u het prijsverschil en de bijkomende verzendkosten en eventuele invoerrechten en/of lokale belastingen betaalt.

6.2 Kosten tweede retour/ruiling
ESstevia vergoedt (binnen Nederland) alleen de verzendkosten van de eerste keer dat u een product retourneert of ruilt. Wilt u binnen dezelfde order later nog eens retourneren of ruilen, of wilt u het geruilde product/de geruilde producten ruilen of retourneren, dan zijn de verzendkosten voor uw eigen rekening.

6.3 Reservering product bij ruiling
Indien u een bestelling bij ESstevia wilt ruilen, wordt het nieuwe product niet meteen voor u gereserveerd. Dit gebeurt pas op het moment dat wij het geretourneerde product of de geretourneerde producten in goede staat hebben ontvangen. U ontvangt dan van ESstevia een e-mail waarin de ontvangst in goede staat van het product/de producten is bevestigd. Op dat moment wordt het product waarvoor u het originele product wilt ruilen voor u gereserveerd. Het zou dus kunnen voorkomen dat uw gewenste product op dat moment niet meer op voorraad is.

6.4 Termijn van terugbetaling
Maximaal 7 werkdagen nadat ESstevia het geretourneerde product heeft ontvangen wordt het geld overgemaakt naar uw creditcard- of bankrekening . Banken en creditcardmaatschappijen hanteren hun eigen termijnen voor het overboeken van bedragen. Daardoor kan het zijn dat het langer duurt voordat het bedrag daadwerkelijk op uw rekening wordt bijgeschreven. ESstevia kan hiervoor niet verantwoordelijk worden gesteld.

6.5 Verantwoordelijkheid voor retourzending
ESstevia is niet verantwoordelijk voor uw retourzending. U bent als afzender verantwoordelijk voor de daadwerkelijke aflevering van uw zending op het juiste retouradres van ESstevia. Het pakket dient daartoe op de juiste wijze weer bij de vervoerder te worden aangeboden. Indien niet kan worden bewezen dat een zoekgeraakte retourzending behoorlijk is aangeboden , is ESstevia niet verplicht tot vergoeding van het product.